Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.05.2019 16:08 - Точена баница
Автор: to4ilka Категория: Рецепти   
Прочетен: 1072 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ура!Пак е Великден,пак сме по родните краища и този път решавам да отида на гости при Светлана-светъл човек,който ден през ден си цапа ръцете в брашно...Искат да ме научат да точа...Дърпам се аз,че като съм се научила да тегля и това е от лесно-по-лесно,точенето ми изглежда трудно...Решихме да направи две баници-едната за тях,другата за нас и затова отивам да купя сирене...Малко лирично отстъпление правя...някой в един коментар ме беше попитал няма ли за мен мерки и теглилки...ами не,няма,за баници и питки поне никак не върви да си меря с канчета грамажа и да пиша цифри..пък и да ви кажа такива рецепти са нужни за големи количества по заведения,за домашно приготвяне забравете за грамажите...нищо няма да се случи ако не са точни.дори...ако търся нещо в Интернет подобни рецепти не ги отварям изобщо,не мога да си представя,че ще съм омацана в брашно и тесто и ще меря нещо си...И така...за ЕДНА баница мерките и теглилките...3 яйца,300 мл топло прясно мляко с едно кубче мая разтворено в него,1ч.л. сол,1ч.л.захар,2-3 с.л. олио  и около 900гр от най-бялото брашно пресято през сито.Замесва се тесто мекичко и се разделя на топки равномерни-това са корите ни после.Точи с точилката да стане тънка като цигарена хартийка кора.В процеса на точене се ръси по маалко брашно между кората и точилката за да не залепва.Как ще го направите-не знам...на мен не ми се видя лесно...После прехвърляте кората на месал и ръсите плънката.В случая "учебната" баница беше само със сирене и мазнинка,но вие може да сложите каквато плънка обичате.Дърпате от единия край месалът и кората се навива сама....И така всяка топка докато не свършат.Редите я в кръгла тепсия подмазана с мазнинка.пече се на предварително загрята фурна около 30-40 минути.Мноого вкусна баница!Ще се опитам да я направя втори път,заслужава си!imageimageimageimage



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. marrta - мммм, как вкусно мирише!
04.05.2019 19:07
аз дърпам...предпочитам да дърпам корите, отколкото да точа, отдавна не съм се плескала с брашно, изкушаваш ме

за мерките и теглилките съм абсолютно съгласна - на око!

https://doragspd.wordpress/2018/11/10/%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D0%BA%D0%BE/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: to4ilka
Категория: Рецепти
Прочетен: 532085
Постинги: 144
Коментари: 247
Гласове: 699
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930