Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2017 00:56 - Парфе
Автор: to4ilka Категория: Рецепти   
Прочетен: 2158 Коментари: 2 Гласове:
6

Последна промяна: 08.03.2017 10:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
imageЧестит Осми март!Ето ме пак след дълго отсъствие,защото не съм правила нищо ново!Отдавна съм обещала на моята дружка Венета тази хубава рецепта и я пиша заради нея!Малко предистория...Преди двадесетина години беше много на мода този великолепен десерт когато навлизаше масово в сладкарниците и доста рецепти се разменяха интересни и от хубави,по-хубави!Имам и аз две,но едната от тях я предпочитам,защото жълтъците претърпяват топлинна обработка, та малко по-надеждна ми се струва.Сега имам пресни яйца,времето не е още толкова топло,тъкмо подходящо за парфе.Направих го във вид на торта,но най-често съм го правила в тава,нарязано после на пастички.Пригответе си една-две купи за разбиване,миксер ,яйца десетина броя,есенцийки,каквито имате-лимон,ванилия и ром,парченца сладко-най-добре е по-екзотично,например смокиново,ягодово,боровинково,захар,прясно мляко и брашно...май че казах всичко..А,най-важното съм забравила-2 пакетчета по 10 грама желатин...и 200грама сметана заквасена...От начало правим тънък блат,който ще изпечем в тортена форма с ринг-4 яйца се разбиват с чаша захар-150-170 грама до побеляване.Хвърляме миксера и половин същата чаша с брашно добавяме с тел полекичка да не спадне пяната,ако ви се вижда рядко още една супена лъжица прибавете за подсигуровка.Печем в предварително загрята фурна на 200 градуса в тортената форма застлана с хартия.Не-много се пече...около десетина-петнадесет минути...като го извадим този наш блат,отваряме ринга и на една покривка го обръщаме обратно за да махнем веднага хартията.Следва втория етап-приготвяне на крема,тук ще набъркате много съдове и прибори,няма страшно,и при мен беше така..Предварително си накиснете желатина в купичка с малко студена вода.В касерола изсипете половин литър прясно мляко и добавете разбити с миксер 6 жълтъка със шест лъжици захар плюс 2-3 супени лъжици-същите-брашно.Оставяте да заври тази смес при непрекъснато бъркане с тел до хомогенност,добавяте размекнатия желатин след като сте го разбъркали на изключения вече котлон и е станал желеобразен.Тук трябва по  бръз начин да разбиете 200 гр сметана с 3 супени лъжици захар и 6-те белтъка с 5-6 лъжици захар в друга купа.Трите части на крема се смесват като жълтъците и сметаната се сипват на тънки струйки в белтъците...На някакъв етап от това бъркане и джуркане добавете си есенцийките,но не в белтъците,да не би да не се разбият на сняг,че...знае ли се...Пак върнете бблата във формата с ринга,но я поставете вече върху тортената форма,сиропирайте я с 2-3 черпака компот някакъв не сладък,подредете отгоре плодчетата и заливайте със сместта отгоре смело!голям хаос е настанал в кухнята след едно такова бъркане,но бързо се оправя,не се страхувайте...добре е да включите жива сила на някакъв етап от бъркотенето,че има да се облизват доста купи...Е,да видим...какво ще стане утре...че отдавна не съм го правила!Излишно е да казвам,че стои в хладилник една нощ захлупено,а като се отвори утре,малко екраса няма да му навреди!Снимах офанзивата,вижте!imageimageimageimageimageimageimage


Тагове:   торта парфе,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - Е, бива ли в 1 ч. след полунощ такава ...
08.03.2017 06:22
Е, бива ли в 1 ч. след полунощ такава хубава рецепта! А аз вече направих обикновеното парфе - при това с фруктоза, че чакаме едно семейство на гости днес. Турци и двамата, а се отказват от сладкото:))) - предупредиха ме, че избягвали захар - да не си правя труда за торта. Е, аз пък мисля да ги изненадам, дано не е неприятно!:))) Компотът ми е от кайсии - естествено с подсладител.
Твоето парфе ще го направя в най-скоро време. Много ми харесаха тия варени в млякото жълтъци - почти като за тирамису, сигурно и вкусът ще е по-елегантен. А аз правя блата от жълтъците /4+1 цяло яйце/, белтъците разбивам и прибавям към сметаната. Но си права - с малко термична обработка е по-сигурно.
И за друго си права - винаги има нужда от малко жива сила при тази торта:)))))
Благодаря ти за рецептата, мила Галя! Весело посрещане на празника!

PS: При мене има още една торта без захар - за Баба Марта - със сладки плодове вместо подсладител, можеш да я погледнеш:))) Прегръдка!
цитирай
2. to4ilka - Отивам,Вени!
08.03.2017 10:49
Отивам да видя твоите кулинарни подвизи!Те са такива,нали,навсякъде около нас прелива от продавалници на храна,защо ли рядко нещо ми харесва...Все гледам да си заджуркам нещо свое,и да ми хареса нещо,уж евтино,уж вкусно,като мине малко време,единодушно си решаваме,че сме се изръсили с десетина лева и сме гладни!Най-важното,че моето парфе стана!Тук в нашето малко блокче сме си свикнали на празници да се събираме и да си ги честваме,малко поостарели адети,сега в новите блокове не са така задружни хората,то и тук пооредяхме,ама си спазваме традицията.Всеки нещо прави и го хапваме задружно...Така сме любители на пиесата Етажна гроздова...на сериалчето...все едно за нас е написано!Поздрави от мен за празника и ще погледна твоите неща!Поздрав най-сърдечен ,твой приятел вечен...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: to4ilka
Категория: Рецепти
Прочетен: 528967
Постинги: 144
Коментари: 247
Гласове: 699
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031