Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2016 12:10 - Костенец-мой роден край
Автор: to4ilka Категория: Туризъм   
Прочетен: 1205 Коментари: 0 Гласове:
2



Искам да напиша есе.За родния ми край,за хората в него,за детството и юношеството...Ако съм ви прозвучала като Алексей Максимович,извинявам се,както се казва,въпреки,че няма за какво...Това е друга пространствена тема.Отварям справочник и чета,че това е кратко повествование,състоящо се от 300 думи.Ще се постарая да съм кратка,че то и времето е такова-забързано.Град Костенец е разположен в подножието на Рила планина и е с много минерални извори около него с различна минерализацияКлиматът е умерено-континентален,много приятен лятото-през деня е горещо,а вечер от Рила доста се разхлажда.Стратегическо е мястото му-на 60 км от София и почти на толкова от Пловдив.Етимологията на името му е с две версии-едната е,че имало много кестени,по-малко вероятната според мен,а другата е,че произлиза от думата кост.Тук се е водила битката при Траянови врата и полето е било осеяно от падналите воини-оттам и името Костенец.Селото е с по-древен произход,там може да видите останките от Стария Римски път,а казват,че воеводата Самуил Мокри е имал изгора тъдява и прескачал на коня си от имението ...Голямо прескачане ще да е било,викам си аз...Будно градче с интелигентни хора,както всички малки градчета в България.Много се гордея с един съгражданин,който беше великолепен артист-истински,неподправен самороден талант-Георги Русев,човекът за малките роли,който понякога се запомняше повече от главните!Не мога да се побера във формата ако се разпростирам така обширно,нека да ви разскажа за планината и нейните забележителни местенца-Костенския водопад,хижа Гургулица,Арамлийския камък,Совата,хижа Венетица,Казана и много други места,които съм ходила в детството!Нямам снимки от всичките,но някои от тях снимам наново,а до други не стигам!image



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: to4ilka
Категория: Рецепти
Прочетен: 528960
Постинги: 144
Коментари: 247
Гласове: 699
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031