Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2015 14:32 - Пилешка супа
Автор: to4ilka Категория: Рецепти   
Прочетен: 4300 Коментари: 3 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Надникнах в писанията ми и що да видя?Най-често готвената супичка я нямам записана!Някои неща толкова често правени,че човек не им обръща внимание и си мисли,че всички я правят така,както например аз.Не било истина,има какво да се научи още!Тези дни като се бях отдала на моето хоби и слушах тв-то,аз не го гледам,само го слушам,та...попаднах на някакво ново кулинарно предаване,в което трябваше да разпознаят двадесетте съставки на пилешката супа!Бре,чак пък двадесет??Взех да си ги изброявам наум и аз също не можах да стигна до толкова...Заслушах се,загледах се и ми направи впечатление една подправка,която и през ум не ми е минавало да я сложа в тази супа-дафинов лист!Ха,нали обичам да правя експерименти,хайде на следващия ден вади тенджерата,купувай месце да я направя така,много ми беше интересно,аз дафиново листенце турям на задушените меса,на кисело зеле,ей такива зимни работи,дето пролетно време не правим...Стана много хубаво,ей сега почвам!вадете тенджерите,слагайте месото,вода,цели зрънца чер пипер,сол като заври,лук кромидец на дребно,настърган морков,чушчица ако имате,дори по-добре е печена от фризера,целина от фризера нарязана с главичката,магданоз,и...дафинов лист!Нека ври,ври,когато е готово-махате месото,разкъсвате го,връщате обратно,добавяте фиде,когато е готово правите застройката.Аз я правя така-едно яйце,малко кисело мляко,пак на дребно магданоз,разбивам хубаво,пак сол,поръсвам чер пипер за аромат и като махна тенджерата от котлона полеека лека добавям застройката в супата!Пак не ги докарах до двадесет нещата,но това е,което правя аз,другото го забравих,а и не е мое!
За дафиновото листче-мерси!image


Тагове:   пилешка супа,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. minavamottuk - Не го обичам този дафинов лист.
15.03.2015 14:45
Месни супи правя с тарос-естрагон,сух задължително зиме.Не съм го ползвала пресен и не правя опит но миришеше и пресен много хубаво.Особено супа със зелева чорба.От прясно свинско месо,крехко ,прави се от сладката кост,гърдите отпред точно.Шарено месце.Но за който гледа прасета.Другите от магазина възможно най-крехко ,което се предлага. Завира вода,по равно вода и зелева чорба отделно завират.В малко мазнина ,само да не залепва се задушава ситно нарязаното месце.С щипка сол,да се стегне и овкуси.Във водата вече ври праз лук ,ситно нарязан за да не се точи.Добавям месцето , после зелевата чорба ,но опитвам за сол и кисело. Не се слага всичката ,ако няма нужда ,според вкуса е .Ориз шепа ,застройвам с яйце и кисело мляко ,преди това лъжица размито във вода или доматен сок брашно.И тарос.Това ми е останало от моята баба,в нашия край я правят тази супа.Става и с топчета ,сипват се във водата като месото да уврат и се добавя нататък зелевата чорба ,брашно тук може да не се сложи ,че топчетата са оваляни в него.Може и с фиде,който не обича с ориз.Не съм публикувала рецепти и не се справих добре ,просто исках да подскажа следващ експеримент .
цитирай
2. donchevav - Да, и аз слагам едно листче дафинов ...
15.03.2015 14:46
Да, и аз слагам едно листче дафинов лист и малко чубрица - освен черния пипер, магданоза и целината....Но това, което ми каза моята снаха - ме смая...Копър! Признавам си, доста време се колебах, защото не обичам тази подправка, а когато все пак се реших - докато се свари супата, все се хващах, че гледам под вежди....Но когато я опитах...Вече никога не правя пилешка супа, без да съм си осигурила пресен копър...Но установих, че и със сух не е лошо /но може би трябва да се изключи целината/... Опитай другия път, не е експеримент - вкусът става класически:))))
Поздрави, скъпа Галя! Благодаря ти - от снимката се вижда, че се е получила хубава супа! Пък колко е полезна!!!! Прегръдка, мила приятелко!
цитирай
3. to4ilka - minavamottuk,благодаря,че минавайки оттук сте направили такова послание!
16.03.2015 13:58
Да,някога,когато имахме прасе и живеех в малък град съм яла такава супа,беше много вкусна!Сега не смея да експериментирам,добавиха ни се годинки,а с годинките болежки и никак не ми се ще да ям кисело и солено!Не правя и туршии,не ги консумирам,децата ми по тази причина и те не ги обичат...Доста от нашата традиционна кухня е на път да се претопи поради забързаното ни ежедневие,нищо не запържвам,пак си е добре,установила съм,че няма нужда...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: to4ilka
Категория: Рецепти
Прочетен: 528971
Постинги: 144
Коментари: 247
Гласове: 699
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031